Orderinformation
Orderläggning
För att lägga en order, maila till order@enjoywine.se
Din order skall innehålla produktnamn, antal och artikelnummer, samt vart leveranser skall skickas.
Order kan också läggas via enjoywine.se/restaurang/ där du kan söka upp, markera favoriter, och maila in din order direkt.
Observera att vi tar ej emot order per telefon.
Vi tar gärna emot din order i god tid innan kl. 09.00 för att kunna leverera till dig dagen efter inom Stockholm och två dagar innan för övriga orter i landet.
Observera att endast företag kan beställa direkt av oss, privatpersoner hänvisas till Systembolaget.
Leveransdagar
STOCKHOLM GÖTEBORG, MALMÖ & LUND: måndag – fredag
ÖVRIGA LANDET: Enligt leveransschema.
Mejla: order@enjoywine.se för info om vilka dagar som gäller på din ort.
Så beställer du från din favoritlistning på – enjoywine.se/restaurang/
Markera hjärtat på de produkter du vill beställa, gå in på din favoritlista och klicka på ”Lägg Restaurangbeställning”. Fyll i antal kolli och/eller flaskor i mailet innan du skickar ordern.
Kundservice & Reklamationer
Saknar du din leverans, eller har fått fel varor, eller fel antal, eller har annat reklamera, ta det gärna per mail order@enjoywine.se eller ring +46 (0)8 – 556 947 00
Reklamation ska göras senast tre dagar efter leverans. Skulle någonting vara skadat eller saknat vid leverans behöver vi veta det så snart som möjligt. Ta gärna bild, använd order eller referensnummer så att vi enklare kan spåra och åtgärda.
Snabborder
Vi tar ut en avgift på 250 kr exklusive moms för orderläggning om din order inte hinner hanteras inom orderstopptid.
Frakt
Vi levererar fraktfritt vid beställningar som överstiger 15 kolli alternativt 5000 kr exkl. moms. Vid beställningar som inte uppnått krav för fraktfritt tillkommer en avgift på 250 kr exkl. moms.
Övrig orderinformation
Meddela gärna din säljare ett tidsfönster på minst fyra timmar då ni kan ta emot er leverans. Vid bomkörning tillkommer en kostnad på 380 kr exkl. moms.